Onze merken

Davines (kapsalon)

Bij Davines geloven we dat als we een evenwicht vinden tussen schoonheid en duurzaamheid - wat we “duurzame schoonheid” noemen - we ons leven en de wereld om ons heen kunnen verbeteren.

We hebben dan ook een vrij brede opvatting over duurzaamheid:

duurzaamheid als een belofte om een positieve impact te hebben op onze omgeving en maatschappij.

Duurzaamheid met betrekking tot de doeltreffendheid van onze producten en de veiligheid van onze klanten. Dit kan dankzij het bijzondere gebruik van natuurlijke ingrediënten, die versterkt worden door geavanceerde cosmetische technologieën en vakmanschap.

Duurzaamheid met betrekking tot de “vrijheid van creatie”. Bij het nemen van beslissingen laten we ons meer leiden door intuïtie dan door berekening.

Duurzaamheid met het oog op ethiek, wat in het Oud-Grieks “huis, schuilplaats, rustplaats” betekent. We zijn een familiebedrijf met thuisbasis in Parma, Italië. We hebben van onze werkomgeving een thuis gemaakt, waar iedereen eerlijke en vol vertrouwen relaties met anderen kan creëren en uitbouwen.

 

Door op een duurzame manier schoonheid te creëren, motiveren we mensen om te zorgen voor zichzelf, voor de omgeving waarin ze leven en werken, en voor de dingen waar ze van houden.

 

Thuis Is Een Dorp

De Davines Village bevindt zich in het Italiaanse Parma. Het is niet alleen ons hoofdkantoor, het is een thuis. De plek waar we duurzame schoonheid maken. Er is een serre met prachtige lichtinval, een restaurant en een co-working space. De Village barst van de groene ruimtes en wetenschappelijke botanische tuinen. Het hele ‘dorp’ staat in het teken van de plantensoorten die we voor onze cosmetische samenstellingen gebruiken.

"De ziel van Davines uit zich in zijn meest intense ingrediënt. Ons architecturale project is een symbool voor ons bedrijf: het focust op het welzijn van wie hier werkt, een plek waar ethiek en schoonheid in harmonie samengaan." – Davide Bollati, President

 

We zijn een B-corp

We hebben een B Corporation-label en daar zijn we trots op: we voldoen aan de strengste normen voor transparantie en sociale- en milieuverantwoordelijkheid. B Corp-bedrijven geven een nieuwe invulling aan het begrip ‘succesvol bedrijf’. Ze zien zakendoen als een positieve kracht die niet alleen winst voortbrengt, maar ook een heilzame impact heeft op de mensen en het milieu. Als B Corp staan we 100% achter die waarden. We willen onze positieve impact op de planeet, onze klanten en onze community zo groot mogelijk maken, elke dag opnieuw.

 

Duurzaamheidsrapport

Het duurzaamheidsrapport is een onofficieel document. Het staat in het teken van onze acties en plannen voor duurzame ontwikkeling, in lijn met de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen van de Verenigde Naties.

 

 

 

 

 

Enkele voorbeelden van wat we doen:

100% productie met hernieuwbare energie

91,9% van ons vaste afval wordt gerecycleerd of teruggewonnen

68,4% sterk biologisch afbreekbare ingrediënten

68,4% natuurlijke ingrediënten, inclusief biolabel

 

EthioTrees

EthioTrees is een project voor grond- en bosherstel waarmee we 100% van alle CO2-uitstoot kunnen compenseren die vrijkomt bij de productie van onze verpakkingen, in onze productievestiging in Parma, de Davines Village en alle filialen. Tegelijk steunen we lokale landbouwgemeenschappen en zorgen we dat zij beter toegang krijgen tot schoon water.

 

Dankzij EthioTrees compenseert Davines 100% van zijn:

Verpakking Alle CO2-uitstoot die vrijkomt bij de productie van verpakkingen van de producten voor Davines, Comfort Zone en Skin Regimen

Productie Alle CO2-uitstoot van de productievestiging in Parma, waar alle producten van de Davines Group worden geproduceerd

Kantoren CO2-uitstoot van het Davines Village en alle filiaalkantoren wereldwijd

 

I Sustain Beauty

I Sustain Beauty is onze internationale campagne voor iedereen die schoonheid wil steunen. Sinds 2014 hebben we meer dan tweehonderd projecten verzameld in sociale, artistieke en milieusectoren. Zet een project op met een positieve impact, een project dat de wereld waarin we leven mooier kan maken, een project dat het welzijn van onze gemeenschappen verbetert, een plaats laat stralen die we in ons hart dragen of een project dat mensen in nood helpt. Wij willen mensen aanspreken die, net zoals wij, de wereld een betere plek willen maken.

Zal schoonheid de wereld redden? Het kan het in elk geval een beetje beter maken.

 


[ comfort zone ] beautysalon

WELKOM BIJ [ COMFORT ZONE ]

THIS IS HOME.

 

[ Home ] is waar we thuishoren,waar we ons op ons gemak voelen en ons omringen met de mensen en dingen waar we van houden.

 

Maar onze lichaam en geest bewonen ook andere huizen die ons gegeven zijn door [ onze planeet en onze huid ].

We willen deze beschermen, gezond, vitaal en mooi maken.

Daarom is het ons doel om een [ goed leven voor iedereen ]te creëren: professionals in huidverzorging, hun klanten en anderen wiens wereld we delen, hoe kort ook.

Als een [ Certified B Corporation™ ] zijn we toegewijd om het beste voor de wereld te doen. Daarbij stellen we ons een overwogen benadering van schoonheid voor, streven we naar duurzaamheid en bouwen we relaties op die geïnspireerd zijn door ethiek.

 

Als [ huidexperts ] helpen wij het ecosysteem van de huid zijn optimale balans en vitaliteit te bereiken in een steeds veranderende omgeving, wat wij [ de comfortzone van de huid ]noemen.

 

Na meer dan 20 jaar [ voortdurend onderzoek ] laat ons laboratorium zich nu ook inspireren door onze [ wetenschappelijke tuin ] en levert het hoogwaardige, zuivere, resultaatgerichte, duurzame huidverzorging, die het beste van wetenschap en natuur combineert voor een verrijkende en

[ unieke ervaring ].

Onze producten worden geproduceerd in onze [ Davines Village] in Parma, Italië.

Onze filosofie is [ conscious skin science ]

Welkom in onze [ comfort zone ]

This is home

 

The Davines Group was founded in Italy in 1983 as a small research lab, which grew then to become a global company and a certified B Corp, meeting the highest sustainability standards. Still 100% family-owned, since 2006 the Group activity focused on the creation and production of professional formulations, giving priority to the use of natural ingredients and minimizing our impact on the planet.

Bron: comfortzone


Marc Inbane

MARC INBANE is een toonaangevende speler in de wereld van tanningcosmetica en geliefd bij een groot publiek. Diverse invloedrijke modehuizen, hair & make-up artists, dermatologen en beroemdheden zijn fan van het eerste uur. MARC INBANE is inmiddels bekroond met verschillende awards én verkrijgbaar in meer dan veertig landen.

 

MARC INBANE biedt een veilig, verantwoord en natuurlijk alternatief voor de schadelijke UV-straling van de zon en zonnebanken. Steeds meer mensen gunnen hun huid het allerbeste: de luxe producten van MARC INBANE.

 

HET ONTSTAAN | 21 april 2012

Na het missen van hun vliegtuig op luchthaven Amsterdam Schiphol wachtten INgo, BArt en NEle op hun volgende vlucht. Om de tijd te veraangenamen, observeerden ze de voorbijgangers. Al snel viel hen het verschil op in uitstraling en houding tussen de vertrekkende en terugkerende reizigers.

 

De terugkerende reizigers zagen er stralend, gebruind en gezond uit, wat een positief effect had op hun houding.

 

Zo ontstond het idee voor de Natural Tanning Spray. Een product waarmee je het hele jaar door − makkelijk, gezond en veilig – kunt genieten van een natuurlijk ogende zomerse teint!

 

In 2015 nam Ingo afscheid en maakte hij zijn rentree in de sportwereld. De drie ondernemers zijn nog steeds goed bevriend en als het nodig is, helpt Ingo mee tijdens beurzen en evenementen.

 

Bart en Nele zetten het succesverhaal van MARC INBANE wereldwijd voort, samen met hun gedreven en professionele team!

 

VLEKT NIET EN MAKKELIJK

AAN TE BRENGEN

GEURLOOS EN LAAT GEEN

ORANJE GLOED ACHTER

VRIJ VAN PARABENEN EN SILICONEN

 

Bron: Marc Inbane

 


Loveli

In onze salon is de deo van Loveli verkrijgbaar. 100% troepvrije deo die echt werkt tegen alle soorten zweet. Zuinig in gebruik. Benieuwd hoe het werkt? Klik op de knop lees meer!


Le Essenze Di Elda

Veel bekende Nederlanders gebruiken het omdat zij een heerlijk geurende was belangrijk vinden. De wasparfum is een toevoeging aan je bestaande wasgoed en je zal verbaasd zijn over de langdurige en heerlijke geur in je wasgoed. Klik op de knop hieronder en lees meer.